onsdag 9. september 2009

Nze bampita Beate

Dette er det eneste jeg kan si på luganda og det stresser meg litt ettersom jeg flytter til Uganda om 3 uker. Eller, jeg kan ett ord til som betyr hvit mann, men det er neppe nødvendig å fortelle ugandere jeg møter at jeg er hvit.

Etter undervisninga i dag sitter jeg igjen med en følelse. Jeg er livredd for å reise.
En lærer på Hald valgte å bruke dagen i dag på å fortelle om denguefeber, malaria og diaré. Jeg trodde jeg var immun mot det meste ettersom helsesøtera har brukt meg som nålepute i sommer, men tverdt imot. Jaja, dere som leser første innlegg skal få være VIP's i begravelsen min.

Men ellers er livet relativt fantastisk akkurat nå. Jeg får tilfredsstilt mitt sosiale behov av 80 medstudenter og det er 10-kroners-tilbud på all is på Ica som ligger tre skritt unna skolen.

3 kommentarer:

  1. Ser fram til å høre om alt det spennende du vil oppleve i Uganda. På godt og vondt. Lykke til!

    Magne

    SvarSlett
  2. Gleder oss til å høre mer om livet i Afrika! Lykke til med oppstarten, tenker på deg!
    Klem fra Marie og Bjørg

    SvarSlett