lørdag 27. februar 2010

Jeg har en idé!

Jeg og Irene sitter ofte å brainstormer for å komme på noe man kan gjøre med 140 barn i alderen 1-5 år. Vi er 2 voksne - altså 70 barn på hver. Og her om dagen fikk vi en dødsbra idé! I Uganda er negler veldig veldig viktig. Jeg kan jo fnyse litt for meg selv når de som ikke har råd til å sende barna på skolen går til manikyr og pedikyr, men dette er kultur.
Og jeg kjenner jo følelsen. Da jeg var liten begynte vi alltid feriene med å lakke neglene og jeg følte meg som en prinsesse, og den følelesen ville jeg gi til barna på Miles2Smiles ved å lakke neglene til alle jentene. For en god idé!
Jeg og Irene kjøpte rosa neglelakk med glitter i. Vi tenkt at guttene kanskje burde få noe, men så ivrige som vi var satte vi igang og sa at vi kunne gjøre noe for guttene en annen gang.
Det endte i kaos! Vi begynte med å ta fire jenter inn på kontoret og gjorde oss ferdige med de og da vi skulle sende de ut igjen var det full slåsskamp utenfor. Alle ville inn samtidig. Gutter og jenter. Vi sa at guttene skulle få noe senere, men de ville ha neglelakk NÅ! I fortvilelse fant vi en sprittusj og tegnet på en stjerne på hånden til guttene, men da ville jo all ha begge deler, neglelakk og stjerne. Jeg tror 40 unger begynte å skrike, men etter at hele opplegget var over kom noen små jenter bort og sa: "Auntie Betty, ohnjomje" - Jeg er fin. Det var kanskje ikke verdens beste idé, men den dagen var det mange små prinsesser på Miles2Smiles.

2 kommentarer:

  1. Og her må eg lakke neglene aleine.Gler meg til sommarferien begynner:)
    Mma

    SvarSlett